Annoncørbetalt indhold

Fire idéer til at optimere din bogføring

business and office concept - businessmen with notebook and tablet pc

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Bogføring er nødvendigt, når man driver virksomhed i Danmark. Desværre er det en aktivitet, som de fleste selvstændige erhvervsdrivende gerne så sig fri for.

Sørger du for at optimere din bogføring, er det dog forholdsvis overkommeligt, medmindre du har et stort og komplekst regnskab.

Annonce

Herunder bliver du præsenteret for fire idéer til, hvordan du kan optimere din bogføring. Hvis du implementerer disse idéer i din hverdag og i din forretning, bliver det lettere at få klaret bogføringen.

1. Digitalisering af bogholderiet

Først og fremmest bør du digitalisere dit bogholderi. Der er ikke nogen grund til at have fysiske bilag i ringbind, kasser m.v. I stedet bør du blot tage et billede af dit bilag og sørge for at opbevare det digitalt - selvfølgelig helst i dit regnskabsprogram.

Det gør det også lettere, når du skal klare din bogføring, at du uploader alle dine bilag digitalt. Når du skal klare bogføringen, har du nemlig alle dine bilag lige ved hånden.

2. Tag din smartphone i brug

I dag findes der flere regnskabsprogrammer, der har en tilhørende app. Det betyder, at du kan bruge din smartphone til at uploade bilag, bogføre m.v. Det medfører, at du ikke behøver at vente til, at du sidder ved en PC.

Et af de regnskabsprogrammer, der tilbyder dette, er danske Dinero. De har udviklet en simpel og overskuelig app, der bl.a. gør det nemt at uploade dine bilag til skyen. Vil du gerne se nærmere på dette, så prøv Dinero uden binding.

3. Automatisering

Mange glemmer, at der faktisk er mulighed for at automatisere en stor del af sin bogføring. De fleste lønsystemer kan integreres med et regnskabsprogram, så de selv står for at bogføre lønsedler, betaling af A-skat m.m.

Driver du en webshop, er det oplagt, at du også får sat automatisk bogføring af dine ordrer op. Det vil spare dig for rigtig meget tid. Alt hvad du har mulighed for at automatisere, når det kommer til bogføring, bør du naturligvis få automatiseret hurtigst muligt.

4. Udlicitér det

Vil du være helt sikker på, at der altid er styr på din bogføring? Og vil du helst gerne have så lidt med det at gøre som muligt? I så fald er der ikke andre muligheder end at udlicitere din bogføring til en bogholder.

For rigtig mange virksomhedsejere er det pengene værd at gøre dette. Det sikrer nemlig, at man som ejer kan bruge tiden på sin forretning i stedet for på sin bogføring. Hertil er du også garanteret, at bogføringen er både korrekt og ajour.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.